Amsterdamse SP’ers kandidaat voor Tweede Kamer

29 augustus 2016

Amsterdamse SP’ers kandidaat voor Tweede Kamer

Vandaag presenteert de SP de concept-kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen van 15 maart 2017. De SP-lijst wordt aangevoerd door Emile Roemer. Roemer: “Het is ons gelukt om een geweldig team samen te stellen. Een prachtige mix van ervaring en nieuw talent. Een team dat wil aanvallen. Dat door het vuur zal gaan voor een Nationaal ZorgFonds, voor het afschaffen van het eigen risico en voor een veel beter Nederland.”

Op de kandidatenlijst staan ook veel Amsterdamse SP’ers. Een aantal zittende Amsterdamse kamerleden staat ook nu weer op de lijst: Ronald van Raak (plek 4), Sadet Karabulut (plek 5), Jasper van Dijk (plek 14)

Nieuwe Amsterdamse kandidaat is Peter Kwint op plek acht. Peter zit op dit moment in de gemeenteraad waar hij woordvoerder is op de onderwerpen werk, inkomen, veiligheid en sport. Hij is onder meer betrokken bij de hulpdienstactie voor extra ondersteuning voor mensen met een laag inkomen.
                                                                  Peter Kwint

Een ander nieuw gezicht op de Tweede Kamerlijst is Mahir Alkaya (plek 16). Mahir is momenteel fractielid bij de SP in stadsdeel Nieuw-West.

Andere Amsterdammers op de kandidatenlijst zijn Daniel de Wit (plek 24), Nicole Temmink (plek 30) en Arjan Vliegenthart (plek 44).                                                                     Mahir Alkaya

De kandidatenlijst wordt de komende maanden in de afdelingen besproken en begin januari vastgesteld op het landelijke SP-congres.