Buurten Noord, Nieuw-West en Zuidoost krijgen opknapbeurt

5 oktober 2016

Buurten Noord, Nieuw-West en Zuidoost krijgen opknapbeurt

58 plekken in de buurten buiten de ring en boven het IJ krijgen de komende twee jaar een opknapbeurt. Het stadsbestuur trekt hier in totaal 54 miljoen voor uit. SP-raadslid Remine Alberts: “Dit is heel mooi nieuws voor al die buurtbewoners. Zij zien hun buurt er de komende jaren op vooruit gaan dankzij deze flinke investering.”

Vandaag heeft het stadsbestuur de lijst bekend gemaakt met de buurten die een opknapbeurt krijgen. Het gaat bijvoorbeeld om het opknappen van het groen rondom winkelcentrum de Banne, het rechtleggen van verzakte stoepen in Kelbergen (Zuidoost), de Bierens de Haanbuurt (Nieuw-West) en de Van der Pekbuurt (Noord), of juist het verbeteren van paden en wegen die door boomwortels omhoog zijn geduwd.

Alberts: “In de loop van de jaren is in veel buurten achterstallig onderhoud ontstaan aan de openbare ruimte. Vooral in de stadsdelen Noord, Nieuw-West en Zuidoost liggen veel stoepen scheef en is het straatmeubilair verpauperd. Dat is een grote ergernis van bewoners. Door dat aan te pakken zien de buurten er straks niet alleen mooier uit, maar voelen bewoners en voorbijgangers zich ook een stuk fijner en veiliger op straat.”

Een deel van het werk zal gedaan worden door de werkbrigade die vorige week is gepresenteerd. De werkbrigade bestaat uit werkzoekenden die werkervaring op kunnen doen en daarvoor gewoon salaris krijgen.

Het stadsbestuur heeft een lijst  gemaakt met alle projecten en buurten waar extra geld voor wordt uitgetrokken.