Helmie Bijleveld volgt Peter Kwint op in gemeenteraad, Robert Brand wordt duo

5 april 2017

Helmie Bijleveld volgt Peter Kwint op in gemeenteraad, Robert Brand wordt duo

Helmie Bijleveld is vandaag geïnstalleerd als gemeenteraadslid namens de SP in Amsterdam. Daarmee volgt zij Peter Kwint op, die sinds de verkiezingen van 15 maart Tweede Kamerlid is en de raad verlaat. Robert Brand is geïnstalleerd als duo-raadslid.

Van links naar rechts: Peter Kwint, Helmie Bijleveld en Robert Brand

Helmie Bijleveld is al jaren actief bij de SP. In de periode van 2006 tot 2010 was ze deelraadslid in het voormalige stadsdeel Zeeburg. Daar organiseerde zij mee aan een actie tegen achterstallig onderhoud van de woningen aan de Zeeburgerdijk. Vanaf 2012 tot nu was Helmie lid van het afdelingsbestuur van de SP Amsterdam. In het dagelijks leven is Helmie ambtenaar in de gemeente Amstelveen.

Robert Brand is vanmiddag geïnstalleerd als duo-raadslid voor de SP. Duo-raadsleden voeren het woord in de voorbereidende raadscommissies maar zitten niet in de gemeenteraad. Robert was de afgelopen jaren fractielid in stadsdeel Noord en zat in het afdelingsbestuur. Zo coördineerde hij de actie rondom de kapotte riolen in de Vogelbuurt en hielp hij onder meer mee met de organisatie van de hulpdienstactie ‘laat geen geld liggen’. In het dagelijks leven is Robert Brand fractiemedewerker bij de Amsterdamse SP.