SP steunt politieacties voor goed pensioen

8 december 2017

SP steunt politieacties voor goed pensioen

Foto: SP

Donderdag bezochten Tweede Kamerlid Ronald van Raak en Amsterdams kandidaat-raadslid Nicole Temmink de stakende Amsterdamse politieagenten. De agenten legden hun werk neer omdat ze een beter pensioen willen. Ronald van Raak: "Politieagenten moeten nu doorwerken tot hun 67e, terwijl ze een fysiek en mentaal een zwaar beroep hebben. Op je 67e nog achter de boeven aan ziet de SP ook niet zitten. Wij steunen daarom de actievoerende agenten."

Van Raak en Temmink brachten een taart en een nieuw politievoertuig, speciaal voor de oudere agent. Temmink: "We hebben een speciale rollator gemaakt, met zwaailicht en sirene. Maar het is natuurlijk van de zotte dat onze hardwerkende agenten tot hun 67e door moeten werken. Ze zien de meest verschrikkelijke dingen en moeten fysiek fit zijn. Dat houd je niet eindeloos vol."

Agenten die op hun achttiende zijn begonnen met werken is altijd gezegd dat ze na 40 dienstjaren mochten stoppen met werken. Nu is daar 9 jaar bij opgekomen. Van Raak: "Niet alleen wordt er door dit kabinet geen rekening gehouden met hoe zwaar het werk is, er worden ook nog eens beloftes niet nagekomen. Als het gaat om grootverdieners is er sprake van contractbreuk maar daar hoor ik de minister nu met geen woord over." Deze week nog werd een voorstel van de SP in de Tweede Kamer weggestemd om de pensioenleeftijd voor politieagenten te verlagen. Temmink: "Wij blijven de agenten steunen, in Amsterdam en door heel Nederland. Ze verdienen een goed pensioen."

Kijk hieronder het filmpje;