Remine Alberts voorgedragen als lijsttrekker van de SP Amsterdam

7 december 2021

Remine Alberts voorgedragen als lijsttrekker van de SP Amsterdam

Foto: Wiebe Kiestra

De kandidatencommissie heeft Remine Alberts voorgedragen als lijsttrekker van de SP bij de Amsterdamse gemeenteraadsverkiezingen in maart. Alberts: “Ik ben vereerd te zijn voorgedragen als lijsttrekker. En sta te popelen om Amsterdam ‘linksaf te laten slaan.’ Van wonen tot gezondheid, in onze stad nemen de verschillen tussen arm en rijk nog steeds toe. Hoog tijd om de tweedeling te bestrijden.”

Remine, een geboren en getogen Amsterdamse, is geen onbekende in de lokale politiek. Van 1998 tot en met 2018 was ze al actief voor de SP als raadslid in de stad. Een van haar laatste wapenfeiten was de succesvolle strijd voor het behoud van metro 53. Samen met de bewoners van Zuidoost wist ze ervoor te zorgen dat Gaasperdam en omgeving zijn rechtstreekse verbinding met het Centraal Station heeft weten te behouden. Momenteel is Remine actief als fractievoorzitter van de SP Noord-Holland in de Provinciale Staten. In het verleden was ze docent Nederlands en geschiedenis op de middelbare school.

Op zondag 19 december is het woord eerst nog aan de leden. Tijdens een algemene ledenvergadering zullen de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma definitief worden vastgesteld.