SP stelt leegstand Blackstone aan de kaak

19 februari 2022

SP stelt leegstand Blackstone aan de kaak

Foto: SP

De SP Amsterdam maakt vandaag een fietsronde langs leegstaande Blackstone-panden in Amsterdam. SP-lijsttrekker Remine Alberts:
“In antwoord op raadsvragen van de SP bleek dat Blackstone meer dan 320 panden leeg had staan in Mokum. Asociaal als je weet dat de woningnood zo groot is. We willen dit soort aasgierkapitaal niet in de stad.”

De SP Amsterdam heeft veel lege Blackstone-woningen in Amsterdam in kaart gebracht. Alberts: “Soms wordt er opgeknapt, maar dan heel traag. Na het opknappen explodeert de huur. Woningen worden dan onbetaalbaar voor de meeste Amsterdammers. Via schimmige constructies verdwijnt daarna de winst via belastingparadijzen in de zakken van de vastgoedbeleggers. Net zo vaak gebeurt er zo goed als niks met de leegstaande panden.”

Foto: SP
De SP fietst vandaag langs leegstaande woningen. We gaan met de buurt in gesprek over de leegstand in hun straten. Zo proberen we extra informatie in te winnen. We zullen ook een aandenken achterlaten door de panden te beplakken met een aanklacht.