Jakob Wedemeijer

Jakob Wedemeijer woont in Nieuw-West. Hij is getrouwd en heeft vier kinderen. Jakob is jurist en heeft heel lang gewerkt als asieladvocaat met een eigen kantoor in Alkmaar. Hij heeft vele asielzoekers en ongedocumenteerden bijgestaan en met eigen ogen gezien hoe zwaar hun positie is. Sinds 2016 was Jakob achtereenvolgens wethouder in Eindhoven, stadsdeelbestuurder in Zuidoost en sinds najaar 2021 wethouder wonen, groen en openbare ruimte in Amsterdam.
"Als wethouder houd ik me volop bezig met het beschermen van de sociale huur en het bestrijden van het opkopen van huizen door beleggers."

"Ik wil mij graag blijven inzetten voor een solidaire stad waar iedereen erbij hoort. De tweedeling wordt almaar groter in onze stad. Het ergst zie je dat nog wel als het gaat om wonen. Mensen die met grote nood een sociale huurwoning nodig hebben komen er vaak niet meer tussen, terwijl steeds meer miljonairs huizen kopen in Amsterdam. Die ongelijkheid vraagt om een sterke SP die mensen niet aan hun lot overlaat, maar sámen met mensen strijdt voor een betere en eerlijke wereld."