Bied plek aan buurtatelier Buitenveldert

20 maart 2013

Bied plek aan buurtatelier Buitenveldert

De SP wil dat er een plek blijft voor het atelier dat nu in het buurthuis in Buitenveldert zit en waar creatieve cursussen worden gegeven. Het atelier dreigt nu zijn plek in het buurthuis te verliezen omdat er in de betreffende ruimte een Ouder Kind Centrum (OKC) moet komen. Fractievoorzitter van de SP in zuid Roya Moayyed: "Wij vinden het belangrijk dat de activiteiten van het atelier mogelijk blijven. Op die manier kunnen er op een toegankelijke manier activiteiten blijven worden georganiseerd die goed zijn voor de buurt en haar bewoners."

Op de eerste verdieping van het buurthuis Binnenhof aan de A.J. Ernststraat is een atelier gevestigd waar vier verschillende groepen dagelijks gebruik van kunnen maken. De cursisten gaan naar het atelier om bijvoorbeeld te schilderen of te tekenen. Veel cursisten leven in eenzaamheid en het atelier biedt hen een mogelijkheid om in contact te komen met andere buurtbewoners. Dit is goed voor de cursisten maar ook voor samenhang in de buurt. Onlangs bleek dat er een OKC moet komen op de plek van het atelier, waardoor er geen eigen werkruimte meer is voor de cursisten.

De SP vindt het belangrijk dat de creatieve cursussen van het atelier door kunnen gaan en zal daarom het stadsdeelbestuur om opheldering vragen. Moayyed: "Door de bezuinigingen op het welzijnswerk de afgelopen jaren is er al heel veel beknibbeld op buurtactiviteiten. Wij willen dat het stadsdeelbestuur ervoor zorgt dat er een plek blijft voor het atelier zodat de activiteiten ook in de toekomst kunnen doorgaan."