Kinderarmoede onder aandacht gebracht

12 maart 2013

Kinderarmoede onder aandacht gebracht

Stadszender AT5 besteedt de hele week aandacht aan kinderarmoede. Onlangs meldde de SP al dat een kwart van de Amsterdamse kinderen in armoede opgroeit. Fractievoorzitter van de SP Laurens Ivens: "Het is heel goed dat dit grote probleem onder de aandacht wordt gebracht. Bijna 40.000 kinderen groeien in Amsterdam in armoede op en dat is onacceptabel."

De afgelopen jaren neemt het aantal huishoudens met kinderen dat in schrijnende armoede leeft toe. Dat bleek onlangs opnieuw toen bekend werd dat het aantal bezoekers van de voedselbank met 30% is gestegen.

In november zette de SP het punt van kinderarmoede op de agenda door een groot aantal kinderschoenen mee te nemen naar de gemeenteraad. Tegelijkertijd deed de SP een aantal voorstellen om kinderarmoede tegen te gaan. Ivens: "Goed dat dit onderwerp nu onder de aandacht komt met een thema-week op AT5. Nu is het zaak om maatregelen te nemen om deze armoede echt te bestrijden."