SP start Beweging voor rechtvaardigheid

16 september 2018

SP start Beweging voor rechtvaardigheid

Foto: SP

Met meer dan 1000 andere mensen was SP Amsterdam gisteren aanwezig bij de manifestatie ‘Tijd Voor Rechtvaardigheid. Tijdens de manifestatie werd de aftrap gegeven voor de beweging van rechtvaardigheid, als antwoord op de toenemende ongelijkheid in he land.

Het is 10 jaar geleden dat de Amerikaanse bank Lehman Brothers failliet ging; het begin van een gigantische crisis. De bankiers hadden gegokt, de samenleving had verloren. Sindsdien is ons land er niet rechtvaardiger op geworden.

Ook in Nederland neemt de ongelijkheid toe. Het kabinet Rutte III geeft twee miljard cadeau aan multinationals en het aantal miljonairs in Nederland blijft stijgen. Ondertussen moeten leraren, politieagenten en verpleegkundigen knokken voor waardering en een fatsoenlijk salaris.

Reden voor de SP om de aftrap te verzorgen van de ‘Beweging voor rechtvaardigheid’. Vele sprekers, onder andere cabaretier Javier Guzman, Ewald Engelen en Amsterdams SP-duoraadslid Cobie Groenendijk, riepen op tot strijd en solidariteit. Zij deden een oproep om weer te investeren in onze publieke voorzieningen, de zorg, het onderwijs en de politie. Of in de woorden van SP-fractievoorzitster Lilian Marijnissen: ‘het Torentje moet niet langer het belang dienen van het grote geld en fungeren als bijzettafel van de Amsterdamse Zuidas,  het is tijd om te investeren in dat wat van ons allemaal is, het is tijd voor rechtvaardigheid!

Vind u het ook tijd voor rechtvaardigheid? Doe ook mee en sluit u aan op: http://tijdvoorrechtvaardigheid.nl