SP gaat de buurten in voor hoge verkiezingsopkomst

28 februari 2018

SP gaat de buurten in voor hoge verkiezingsopkomst

Foto: SP

De SP gaat deze week deur aan deur om mensen op te roepen de stempas die deze week bezorgd wordt goed te bewaren voor de verkiezingen. Op 21 maart kunnen Amsterdammers stemmen voor de gemeenteraad, de stadsdeelcommissie en het referendum voor de sleepwet. SP-lijsttrekker Laurens Ivens: “De komende verkiezingen zijn erg belangrijk. Amsterdam staat op een kruispunt: wordt Amsterdam een stad van het grote geld? Of is Amsterdam van Amsterdammers? Het is belangrijk dat zoveel mogelijk Amsterdammers hun mening laten horen.”

De SP gaat juist in buurten waar bij de voorgaande verkiezing de opkomst laag was, deur aan deur met magneten. Met de magneet kunnen Amsterdammers hun stempas bijvoorbeeld aan de koelkast hangen. Ivens: “Zo zie je elke dag je stempas weer hangen en voorkom je dat je stem verloren gaat. Juist door je stem te gebruiken kunnen we samen het grote geld aanpakken én er voor zorgen dat alle Amsterdammers kunnen rekenen op goede en betaalbare woningen, zorg en veilige buurten.”

Benieuwd waar de SP voor staat? Bekijk ons programma en standpunten, maak kennis met onze kandidaten uit de stadsdelen of lees waarom de sleepwet een slecht idee is.