Grote steun voor armoedebeleid stadsbestuur

4 december 2015

Grote steun voor armoedebeleid stadsbestuur

Tweederde van de Amsterdammers vindt dat er meer geld naar armoedebestrijding mag gaan. Dat blijkt uit een peiling van onderzoeksdienst OIS, in opdracht van AT5. Daarmee is er brede steun voor het beleid van het stadsbestuur, dat jaarlijks twintig miljoen extra uittrekt om armoede te bestrijden. Vliegenthart: “Dit onderzoek laat zien dat Amsterdam een barmhartige stad is. Ik ben blij met de steun voor ons beleid om iedereen ongeacht de dikte van zijn of haar portemonnee mee te laten doen.'

Sinds de SP in het stadsbestuur zit, gaat er fors meer geld naar armoedebestrijding. Een aantal resultaten daarvan zijn gratis ov voor oudere minima, extra geld voor kinderen in armoede, een gratis ID-kaart voor minima en meer ondersteuning bij de hoge woonlasten.

Het belangrijkste doel van de armoedebestrijding is dat iedereen mee kan doen. Vliegenthart: “Wij willen niet dat mensen met een laag inkomen buiten de samenleving komen te staan omdat zij het niet kunnen betalen om mee te doen. Rijk of arm, iedereen moet mee kunnen doen. Het is een mooie steun in de rug dat zoveel Amsterdammers deze lijn onderschrijven. Ook de komende jaren gaan wij volop door met het tegengaan van de armoede in de stad, dat is en blijft hard nodig in onze stad.”