SP Zuidoost

De SP Zuidoost zet zich niet alleen in voor een beter Zuidoost, maar ondersteunt ook stedelijke en landelijke acties.

Wil je wat doen of heb je vragen, mail of bel ons dan:

Contactpersoon: Randy Anamoah
E-mail: amsterdamzuidoost@sp.nl

Nieuws SP Zuidoost
10 februari 2024

OPINIE: ‘Neem de inwoners van Zuidoost serieus en behoud de huidige metrolijnen in de Bijlmer’

Foto: SP

En weer zijn er plannen opgedoken bij het GVB om metro 53 niet meer van Gaasperplas naar  het Centraal Station te laten rijden. Dit terwijl hier de laatste jaren tot twee keer toe tegen geprotesteerd is door bewoners.  De directe verbinding tussen Zuidoost en CS mag niet verdwijnen schrijven Jim Haijen, fractievertegenwoordiger van de SP en actievoerders voor metro 53, Manoah Salampessy en Rebeca Pabó.

23 januari 2024

Ralph Mamadeus van Change= Amsterdamse huisjesmelker van het jaar 2023

Foto: SP

De SP-jongeren hebben Ralph Mamadeus van verhuurder Change= verkozen tot de Amsterdamse huisjesmelker van het jaar 2023. Change= verdient deze oneervolle titel, omdat ze jongeren uitknijpen met onbetaalbare huren in tijden van woningnood, onterechte community kosten vragen, de veiligheid in de complexen te wensen overlaat en onverklaarbaar hoge servicekosten in rekening worden gebracht.

5 september 2023

Actiesucces: Metro 53 blijft rijden!

Foto: Wouter Monteban / Wouter Monteban

Metrolijn 53, die van de Gaasperplas naar het centraal station rijdt, blijft behouden voor Zuidoost. Vandaag is bekend geworden dat het GVB in de nieuwe dienstregeling voor 2024 geen metrolijnen schrapt of terugschroeft in frequentie. SP-raadslid Erik Bobeldijk: “Dit is heel goed nieuws, de Bijlmer behoudt zijn directe verbinding met de stad. Alle actievoerders uit Zuidoost verdienen een groot compliment. Het laat maar weer eens zien, actievoeren werkt.”

5 juli 2023

Initiatiefnemer van “RED METRO 53” en SP Amsterdam roepen stadsdeel Zuidoost op in actie te komen

Foto: wouter monteban / wouter monteban

Gisteren riep initiatiefnemer van de petitie "RED METRO 53" Manoah Salampessy gesteund door de SP Amsterdam in Zuidoost meerdere stadsdeelbestuurders op zich aan te sluiten bij de strijd om metro 53 te redden.

7 juni 2023

SP en bewoners Zuidoost overhandigen petitie voor behoud metro 53

Foto: SP

Bijlmerbewoner Manoah Salampessy overhandigt de petitie aan D66-wethouder Verkeer Van der Horst

22 mei 2023

Zuidoost in actie voor behoud metro 53

Foto: SP

Metro 53 dreigt te verdwijnen uit Amsterdam Zuidoost. Bewoners uit Nellestein, Camping Gaasperplas en anderen zijn inmiddels een petitie gestart tegen deze plannen van het GVB. De SP steunt de initiatiefnemers in hun strijd voor goed openbaar vervoer en ging daarom dit weekend samen met bewoners op pad om zoveel mogelijk handtekeningen te verzamelen voor behoud van metro 53.

Overig nieuws