SP'ers verkiesbaar in vijf stadsdelen

17 september 2013

SP'ers verkiesbaar in vijf stadsdelen

In de stadsdelen Noord, Centrum, West, Nieuw-West en Oost zal de SP deelnemen aan de deelraadsverkiezingen van 19 maart 2014. De SP is in die stadsdelen goed onder de mensen waardoor ook met groepen bewoners mooie acties zijn opgezet en resultaten zijn bereikt. SP-afdelingsvoorzitter Paula van Dijnen: "We willen alleen meedoen aan verkiezingen als we genoeg geworteld zijn om voor en namens deze mensen te spreken in de deelraad. In de nieuwe vorm van de stadsdelen zal juist dit erg belangrijk zijn. De mensen in de buurten van Zuid en Zuidoost zullen we niet vergeten. Hier zullen we buitenparlementair actief blijven en ook vanuit de gemeenteraad zullen we volop voor deze mensen opkomen."

Al eerder besloot de SP mee te doen aan de deelraadsverkiezingen-nieuwe stijl die er nu aankomen, maar niet tegen elke prijs. Van Dijnen: "Verkiezingsdeelname is geen doel, maar enkel een middel om buurtbewoners een stem te geven richting de politiek. Goede contacten met deze buurtbewoners zijn voor ons dan ook een absolute voorwaarde. En dan niet alleen met de georganiseerde groepen van buurtbewoners, maar juist ook door regelmatig in willekeurige buurten bij de mensen aan te bellen en met hen in gesprek te gaan. Als dit dan ook nog leidt tot goede acties, weet je zeker dat de SP-ers in de stadsdelen kunnen rekenen op brede ondersteuning vanuit de buurt."

In alle stadsdelen gaat de SP regelmatig met mensen in gesprek. In Noord, Centrum, West, Nieuw-West en Oost heeft dit er ook toe geleid dat er met buurtbewoners goede acties zijn gevoerd. Zo wisten we in Noord met de bewoners van de Van der Pekbuurt de sloop te voorkomen en leidde actie in West tot het voorkomen van grootschalige sloop in Bosleeuw-Midden. In Centrum werd door toedoen van de SP achterstallig onderhoud in de Nieuwe Houttuinen aangepakt en in Oost pakten we met de bewoners van de Zeeburgerdijk het achterstallige onderhoud aan deze woningen aan. In Nieuw-West zette de SP met hulp van de bewoners via een zwartboek het achterstallige onderhoud hoog op de politieke agenda. Van Dijnen: "Klinkende resultaten in deze stadsdelen. Die hopelijk door de mensen beloond zullen worden met een klinkende verkiezingsoverwinning volgend jaar." Binnenkort worden de concept-kandidatenlijsten voor deze stadsdelen naar de SP-leden gestuurd, die deze op 19 oktober zullen vaststellen.