Zuidoost gaat werkzoekenden naar baan begeleiden

12 april 2019

Zuidoost gaat werkzoekenden naar baan begeleiden

Zuidoost gaat de komende jaren werkzoekenden actief naar een baan begeleiden. Hierbij werkt het stadsdeel samen met het bedrijfsleven en maatschappelijke instellingen. Jakob Wedemeijer, SP-stadsdeelbestuurder in Zuidoost: “Mensen willen graag werken, maar sommigen lukt het niet om op eigen kracht een baan te vinden. Deze mensen verdienen onze hulp.”

De afgelopen jaren is de werkloosheid gedaald. Toch zijn er mensen voor wie het moeilijk is om aan een baan te komen. Dat kan komen doordat ze geen diploma hebben, maar ook doordat ze bepaalde vaardigheden nooit hebben geleerd.

Stadsdeel Zuidoost gaat deze mensen actief naar werk helpen. Wedemeijer: “Helaas zien we nog teveel mensen aan de kant staan, terwijl zij wel heel graag willen werken. Deze mensen hebben een beetje hulp nodig. Soms gaat het om hulp bij het maken van een CV. Andere keren is een leer-werktraject een oplossing. Met een persoonlijke aanpak zorgen we ervoor dat zoveel mogelijk mensen een baan vinden, zodat we volwaardig mee kunnen doen in onze stad.”

Zie ook: