SP en bewoners Korte Water roepen Ymere op tot actie

11 december 2020

SP en bewoners Korte Water roepen Ymere op tot actie

Foto: SP

Gisteren zijn vertegenwoordigers van Ymere langs geweest bij de galerijflats aan het Korte Water in Nieuw-West. Daar namen ze een brief in ontvangst van de bewoners en de SP die hun oproepen om vaart te maken met het isoleren van de flat. SP-fractievoorzitter Erik Flentge: “Het gesprek verliep goed en we zijn blij dat Ymere aangeeft aan de slag te gaan. We hopen daarom ook dat de problemen gauw opgelost worden en dat deze mensen daarna in een warme en fijne flat zullen wonen.”

Op een koude mistige donderdagmiddag kwamen vertegenwoordigers van Ymere op bezoek bij de bewonerscommissie van de galerijflats aan het Korte Water. Hier werd hun een brief overhandigt waarin Ymere gevraagd werd vaart te maken met het isoleren van de flat. Het tocht er namelijk en ook de buitenmuren zijn slecht geïsoleerd. Hierdoor lopen de stookkosten vaak te hoog op voor veel bewoners met een niet al te ruime portemonnee.

Ymere reageerde erg positief op de oproep en bood de bewoners de optie aan om een lijst met alle gebreken op te stellen. Op deze lijst zou dan binnen een maand een antwoord komen dat duidelijk zou maken wat er hersteld zou worden en op welke termijn. De SP is blij dat Ymere haar verantwoordelijkheid neemt maar houdt niettemin de vinger aan de pols totdat de werkzaamheden zijn voltooid.