Einde onzekerheid snackbar Gaasperplas

15 april 2015

Einde onzekerheid snackbar Gaasperplas

Stadsdeel Zuidoost gedoogt de zitplaatsen van Snackbar Gaasperplas, in afwachting van nieuwe gemeentelijke regels. Na succesvolle acties van de SP en bewoners, heeft het dagelijks bestuur van het stadsdeel besloten voorlopig niet te handhaven totdat de gemeente nieuwe regels heeft vastgesteld.

Hiermee komt voorlopig een eind aan voortdurend getouwtrek tussen snackbarhouder Bernd  Ruijpers en stadsdeel Zuidoost. Na jarenlang tafeltjes en stoelen bij zijn snackbar te hebben gezet, tikte het stadsdeel Ruijpers op de vingers omdat de zitplaatsen niet volgens regels zouden zijn.

Zuidoost adviseerde hem om een omgevingsvergunning aan te vragen, maar deze aanvraag werd vervolgens niet in behandeling genomen. Na tussenkomst van de SP en bewoners, zei het stadsdeel toe om samen met dhr. Ruijpers een oplossing te zoeken. Deze oplossing is voorlopig gevonden. SP-raadslid Tiers Bakker: “Ik ben blij dat de zitplaatsen bij de snackbar voorlopig gedoogd worden, in afwachting van nieuwe gemeentelijke regels."