Pak achterstallig onderhoud Kelbergen aan

6 oktober 2015

Pak achterstallig onderhoud Kelbergen aan

De SP roept woningbouwcorporatie Eigen Haard op om het achterstallig onderhoud in Kelbergen aan te pakken. Afgelopen vrijdag overhandigde de partij het onderzoeksrapport, naar aanleiding van een inventarisatie van de klachten in de buurt. SP-raadslid Erik Flentge: “Bewoners hebben last van vocht, schimmel, achterstallig onderhoud aan de buitenkant van de woning. Eigen Haard pakt te problemen niet of nauwelijks aan. Dat moet beter!”

Vorige week ging de SP langs de deuren in Kelbergen, een wijk in Zuidoost, nadat ze een melding had ontvangen over mogelijk achterstallig onderhoud. Rondgang door de buurt leerde dat veel bewoners last hebben van vochtproblemen of schimmel door gebrekkige ventilatie. Daarnaast gaven bewoners aan last te hebben van tocht in huis, doordat de gevels van de woningen langzaam verzakken. Tot slot leverden bewoners kritiek op de lakse houding van Eigen Haard in de aanpak van de klachten.

De klachten die aan het licht kwamen zijn gebundeld in een rapport, dat is overhandigd aan Eigen Haard. Flentge: “Amsterdammers hebben recht op goede woningen. Daar hoort achterstallig onderhoud niet bij. We roepen Eigen Haard op om aan de hand van dit rapport een inventarisatie te maken van klachten in de hele buurt en deze op korte termijn aan te pakken.”

SP'ers gaan langs de deuren in Kelbergen.