Eindelijk geluidswal bij Adelaarsweg

21 april 2016

Eindelijk geluidswal bij Adelaarsweg

Na jaren wachten komt er eindelijk een geluidswal aan de Adelaarsweg. Het bestuur van Stadsdeel Noord bevestigt dat in 2016 of 2017 ten noorden van de Johan van Hasseltweg geluidswering wordt geplaatst. SP-raadslid Remine Alberts: “Ik ben blij dat er eindelijk stappen gezet worden. De mensen hebben al lang genoeg in de herrie gezeten.”

Foto: SP / Google Maps
De Adelaarsweg, gezien vanaf de op- en afrit Johan van Hasseltweg - Nieuwe Leeuwarderweg. (Foto: Google)

Veel mensen ten noorden van de Johan van Hasseltweg hebben al jaren veel geluidsoverlast, als gevolg van de naastgelegen op- en afrit richting Nieuwe Leeuwarderweg. Twaalf jaar geleden zijn, wegens werkzaamheden, de geluidsschermen verwijderd. De schermen zijn daarna nooit meer terug geplaatst. Na jarenlange bewonersacties, en inzet van de SP, komt hier verandering in.

De SP houdt de ontwikkelingen in de gaten. Robert Brand, SP-fractielid in Noord: “De toezegging is natuurlijk mooi, maar we zijn er nog niet. Omwonenden zijn in de loop van de tijd cynisch geworden, niet geheel ten onrechte. Wij zijn dan ook pas tevreden als het scherm er daadwerkelijk staat.”