Toezeggingen Stadgenoot aan bewoners Holendrecht

13 april 2016

Toezeggingen Stadgenoot aan bewoners Holendrecht

Stadgenoot zegt toe op korte termijn te beginnen met het wegwerken van achterstallig woningonderhoud in Holendrecht. Bewoners uit de buurt Holendrecht in Zuidoost spraken vanmiddag met het bestuur van de woningcorporatie over het achterstallig onderhoud in hun complex. Ze zijn boos over de vele gebreken aan hun woningen en de gebrekkige reactie van Stadgenoot om deze te verhelpen. Bewoners eisen dat de klachten snel worden verholpen. Hiervoor boden ze, samen met de SP, een rapport aan bij het bestuur.

Foto: SP

Dit voorjaar is de SP meerdere malen langs geweest in de Maarsenhof, Nieuwersluishof en Nieuwlandhof. Bij deze rondgang bleek dat veel woningen last hebben van grootschalig achterstallig onderhoud. Zo is er sprake van lekkage, hebben bewoners last van tocht en groeit er veel schimmel in bad-, woon- en slaapkamers.

SP-raadslid Erik Flentge: “De klachten die we zijn tegengekomen zijn ernstig en Stadgenoot reageert niet of nauwelijks. Bewoners zijn het zat en eisen dat de corporatie ingrijpt.”

Het bestuur van Stadgenoot zegt toe de problemen serieus te nemen. Op korte termijn willen de corporatie in gesprek met de bewoners om in de zomer met een plan van aanpak te komen om de klachten te verhelpen.

Flentge: "De toezegging is een goede start. Maar zoals altijd geldt: Eerst zien, dan geloven. Toch zijn we blij met deze eerste stappen.”