Verbeter verkeersveiligheid Volendammerweg

7 augustus 2014

Verbeter verkeersveiligheid Volendammerweg

De SP wil dat er haast gemaakt wordt met het verbeteren van de verkeersveiligheid op de Volendammerweg. Tijdelijke maatregelen kunnen de verkeersveiligheid verbeteren, totdat het stadsdeelbestuur van Amsterdam-Noord met een definitieve oplossing komt, volgens SP’er Robert Brand: "Eerst moet het ergste gevaar verholpen worden, daarna moet het stadsdeel met bewoners op zoek naar een oplossing."

Robert BrandZondagavond 3 augustus vond op de Volendammerweg een ernstig verkeersongeluk plaats, waarbij een 19-jarige jongen om het leven kwam. Buurtbewoners stellen dat er vaak veel te hard word gereden. Het stadsdeel meldt dat een verkeerskundige deze week met een rapportage komt, bestemd voor de verkeerscommissie. Brand: "Betrek de bewoners hierbij. Zij maken dagelijks gebruik van de Volendammerweg en weten dus precies waar de veiligheid in het geding komt en hoe dit opgelost kan worden."

"Daarnaast kan het stadsdeelbestuur, in afwachting van die behandeling, alvast enkele tijdelijke maatregelen nemen om de verkeersveiligheid op korte termijn te verbeteren. Denk hierbij aan een tijdelijke drempel of een wegversmalling. Er moet hoe dan ook iets gebeuren," aldus Brand.