Nieuws, augustus 2020

27 augustus 2020

Eva Bollen volgt Robert Brand op in Amsterdam Noord

Foto: SP

Afgelopen woensdag werd buurtactivist Eva Bollen geïnstalleerd de in stadsdeelcommissie Noord en namen we afscheid van SP-commissielid Robert Brand.

27 augustus 2020

Aanpak voor goed werkgeverschap bij stadsreiniging en groenbeheer

Foto: SP

Amsterdam komt met een aanpak om een goede werkgever te zijn voor het personeel bij de stadsreiniging en het groenbeheer van de gemeente. De aanpak moet zorgen voor een fijne werkomgeving, waardering voor het personeel, en kansen voor iedereen om zich te ontwikkelen. SP-wethouder Laurens Ivens (groen/reiniging): “De mensen die onze straten en parken op orde houden zijn ontzettend belangrijk. Ik draai met regelmaat mee met de reinigers en groenwerkers en het werk valt echt niet mee. Het is belangrijk dat de mensen die dit werk doen een fijne baan hebben, en de mogelijkheden hebben om hun werk goed te doen en er beter in kunnen worden.”

17 augustus 2020

Succes! Eerste stap naar afschaffen marktwerking huishoudelijke hulp gezet

Foto: SP

Succes! De eerste stap naar het afschaffen van de marktwering in de huishoudelijke hulp is gezet. Op initiatief van de SP gaat Amsterdam in de huishoudelijke hulp starten met zorgcoöperaties.  Zorgverleners krijgen volledige zeggenschap en voeren zelf de regie over de organisatie en hun werkzaamheden. Niet langer de commercie en de manager, maar de patiënt en zorgverlener komen nu centraal te staan. SP-raadslid Tiers Bakker: "Dit is een belangrijke stap en het begin van verandering. Weg met de marktwerking en de commerciële thuiszorgbedrijven."

14 augustus 2020

Amsterdams afvaloffensief levert veel resultaat op

Sinds 1 juli heeft de gemeente 2411 mensen betrapt die hun afval op straat achterlieten waar dat niet mag. Dat is de uitkomst van een handhavingsacties binnen het Amsterdamse afvaloffensief. SP-wethouder Laurens Ivens (reiniging), die in de zomervakantie ook zelf met de handhavers op pad ging, is blij met het resultaat: “Onze buurten moeten fijn en prettig zijn om in te wonen. Veel Amsterdammers helpen daarbij door hun afval netjes op de juiste tijden aan te bieden, of in de containers te stoppen. Maar helaas zijn er ook te veel mensen die dat niet doen, waardoor er troep op straat ontstaat. Boetes voor die overtreders moeten helpen dat ongewenste gedrag te veranderen.”

5 augustus 2020

EU bemoeilijkt onze aanpak van toerisme (opinie)

Dit opinieartikel verscheen 5 augustus in de Volkskrant