Coca Cola legt Amsterdammers woorden in de mond

13 augustus 2020

Coca Cola legt Amsterdammers woorden in de mond

Foto: SP
Coca Cola heeft woensdag de woede van veel Amsterdammers over zich heen gehaald door op de Ferdinand Bolstraat een reclamedoek op te hangen met de tekst: “ik zeg nooit meer: Er zijn te veel toeristen in mijn stad”. Dit schoot begrijpelijk bij veel mensen in het verkeerde keelgat. De meeste Amsterdammers willen helemaal niet dat we terug gaan naar het massatoerisme van hiervoor en vinden dat Coca Cola woorden in hun mond legt. Het Noord-Amerikaanse bedrijf, dat vaker in het nieuws is omdat het vakbondsleiders doet verdwijnen of Indiase dorpen zonder water laat, haalde op deze manier weer het nieuws.   Gelukkig werd het doek al een dag later weggehaald, na dat de grote onvrede geuit werd in de buurt en op sociale media. Ook besloot de SP een bordje te plakken over het belachelijke #OpenLikeNeverBefore op het doek. #StupidLikeNeverBefore leek de SP een veel betere hashtag, omdat we gewoon van massatoerisme af moeten en vooral omdat de COVID-19 crisis nog lang niet voorbij is en zeggen dat we open als nooit tevoren zijn simpelweg gevaarlijk is. Raadslid Tiers Bakker: “Bizar dat coca cola koketteert met massatoerisme terwijl Amsterdammers er zoveel last van hebben.”