“Aanvallen, winnen en successen vieren in Zuidoost”

23 februari 2016

“Aanvallen, winnen en successen vieren in Zuidoost”

Afgelopen weekend was SP-partijvoorzitter Ron Meyer op bezoek in Zuidoost. Samen met de leden presenteerde hij  het Actieplan Zuidoost voor een sociaal Amsterdam Zuidoost. Op de drukbezochte avond werden plannen gemaakt om de aanval te openen op armoede en achterstallig woning onderhoud.

SP-raadslid Peter Kwint trapte de avond af met een presentatie over Zuidoost en de vele problemen die daar spelen. Zo groeit 30% van de kinderen op in armoede, dat is een stuk meer dan het stedelijk gemiddelde van 23%. Ook hebben veel mensen in Zuidoost te maken hebben met achterstallig onderhoud in hun woning.

Foto: Matthijs de Bruijne

Om deze problemen te lijf te gaan, presenteerden de leden uit Zuidoost een Actieplan voor de komende jaren. Ron Meyer gaf het startschot met een daverende speech: “Echte verandering begint in de buurt. Ga de straat op, laat je zien, kom in actie verbeter je buurt en vier je successen. Zo maak je Zuidoost 100% sociaal!”

Aanstaande zaterdag gaat de SP de langs in de Maarsenhof, Nieuwersluishof en Nieuwlandhof, om met mensen te praten over de staat van hun huis. Later dit jaar gaat de SP verschillende buurten van Zuidoost in om buurbewoners te helpen bij het aanvragen van gemeentelijke regelingen voor mensen met een laag inkomen.

Foto: René de Bruijne