SP-Hulpdienst bezoekt Volewijck

30 maart 2016

SP-Hulpdienst bezoekt Volewijck

Afgelopen zaterdag bezocht de SP-Hulpdienst de Volewijck in Amsterdam-Noord. De SP informeerde bewoners over de beschikbare armoederegelingen, maar hielp ook bij andere hulpvragen.

Hulpdienstmedewerker Carlien Boelhouwer: “We hebben mensen geïnformeerd over de voorzieningen waar zij recht op hebben en deze samen met hen aangevraagd. Dat is belangrijk omdat lang niet alle mensen weten waar ze recht op hebben. Sommige mensen laten daardoor geld liggen dat ze goed kunnen gebruiken.”

Foto: SP
De SP heeft de aanval geopend tegen armoede in Amsterdam. Dankzij de SP wordt 80 miljoen euro extra uitgetrokken om mensen met een laag inkomen te ondersteunen. Veel mensen hebben recht op ondersteuning, maar niet iedereen weet dit.

De SP-Hulpdienst bezoekt verschillende wijken in Amsterdam om Amsterdammers te informeren over de verschillende regelingen. Bij de hulpdienst zijn er vrijwilligers die direct gemeentelijke regelingen zoals gratis openbaar vervoer, de scholierenvergoeding of dierenhulp voor minima kunnen aanvragen. Ook helpt de hulpdienst mensen met problemen met bijvoorbeeld hun uitkering, woningcorporatie of verzekeraar.

Op zaterdag 24 september bezoekt de SP-Hulpdienst de IJplein- en Vogelbuurt. Meer informatie over de campagne is HIER te vinden.