Problemen met riool in de Vogelbuurt

15 februari 2017

Problemen met riool in de Vogelbuurt

Meerdere huizen in de Vogelbuurt hebben last van problemen met het riool. Zo loopt water slecht weg, komt regelmatig een flinke stank uit de afvoer en is in sommige gevallen zelfs sprake van opborrelende smurrie in toilet of douche. Dat blijkt uit rondgang van de SP in de buurt.

Foto: SP

De SP ontving vorige week een melding van een bewoonster over problemen met haar afvoer. Navraag bij buren leerde dat ook zij last hadden van deze problemen. Reden voor de partij om de buurt in te gaan voor verder onderzoek. Daaruit bleek dat meerdere bewoners last hebben van een of meer van dezelfde klachten. Bewoners die hun klacht melden worden geholpen door een reparateur, maar na een tijdje keren de klachten weer terug.

Robert Brand, SP-fractielid in Noord: “Doordat de problemen in de huizen spelen, kijk je als eerste naar de woningcorporaties. Maar we zien de klachten in verschillende woonblokken, bij verschillende woningcoporaties. We vermoeden dan ook, dat een deel van het probleem ligt bij de riolering in de buurt. Daar gaan de corporaties niet over, maar Waternet. Hoe dan ook, dit probleem moet worden opgelost.”

De SP gaat navraag doen bij woningcorporaties en Waternet over de opgehaalde klachten. Mensen met vergelijkbare klachten, kunnen deze doorgeven op amsterdam.sp.nl/onderhoud.