SP vraagt om snelle oplossing verkeerschaos Osdorpplein

5 december 2017

SP vraagt om snelle oplossing verkeerschaos Osdorpplein

Foto: Jeroen Mirck

Ellenlange files op de Lelylaan en rond het Osdorpplein en niet alleen tijdens de spits. Bewoners in Nieuw-West zijn de verkeerschaos inmiddels spuugzat. De SP heeft schriftelijke vragen ingediend over de situatie. André Meijler, SP-fractievoorzitter in Nieuw-West, wil dat er snel een oplossing komt om de verkeersdoorstroming te verbeteren.

De files worden verergerd door werkzaamheden aan de vernieuwing van Centrum Nieuw-West. Die hebben wegafsluitingen tot gevolg. Verkeer dat vanaf de Cornelis Lelylaan rechtsaf naar Meer op Vaart rijdt, kan niet meer linksaf via de zuidkant (bij de Meervaart) van het Osdorpplein richting Tussenmeer, maar moet nu via de noordkant. Het gedeelte tussen de Meervaart en Osdorpergracht staat daardoor de hele dag vol met verkeer aangezien veel automobilisten richting De Aker, Tussenmeer en Geuzenveld deze route neemt. De achterliggende file die zich vormt op de Lelylaan, neemt op momenten desastreuze vormen aan.

André Meijler snapt niet waarom voor deze oplossing is gekozen: “Waarom is gekozen voor een route via de noordkant van het Osdorpplein zonder extra maatregelen? Dan ligt een verkeerschaos snel op de loer.” De SP wil dat het stadsdeel actie onderneemt om de doorstroming te verbeteren.