Koop Slotervaartziekenhuis op

13 november 2018

Koop Slotervaartziekenhuis op

Foto: SP Amsterdam

Gisteren werd bekend dat de curator geen akkoord heeft bereikt voor een doorstart van het Slotervaartziekenhuis. De SP Amsterdam pleit daarom voor de opkoop van het ziekenhuis. SP-fractievoorzitter Erik Flentge: “Opkoop is nu de enige reddingsboei voor ons ziekenhuis. De commerciële clubs en Achmea doen niks. Dan wordt het tijd dat de overheid de regie neemt en ons ziekenhuis redt. We roepen vervolgens de minister op dit ziekenhuis te exploiteren, bij voorkeur samen met de artsen en andere zorgverleners”

Flentge: “Het Kabinet en verzekeraar Achmea hebben het Slotervaartziekenhuis laten vallen als een baksteen. Ze duiken weg van hun verantwoordelijkheid om goede zorg te garanderen. Amsterdammers zijn de dupe: 90.000 patiënten zijn hun vaste behandelaar kwijt en meer dan 1.000 zorgverleners verliezen hun baan. Deze waanzin moet stoppen. De zorg is geen markt. Ziekenhuizen laat je niet failliet gaan. Laten we het vanaf vandaag anders doen, te beginnen hier, in onze hoofdstad.”

Zie ook: