Nieuws, maart 2018

30 maart 2018

SP gaat gesprek aan over vorming nieuw stadsbestuur

Foto: Jonne Geurts

De SP gaat met GroenLinks, D66 en PvdA praten over de vorming van een nieuw stadsbestuur. De SP is daartoe uitgenodigd door GroenLinks, de winnaar van de verkiezingen. SP-fractievoorzitter Laurens Ivens: “Op papier biedt de voorgestelde combinatie goede mogelijkheden om veel van onze idealen te verwezenlijken. De SP is daarom bereid om met de andere partijen in gesprek te gaan.”

23 maart 2018

SP-stemmers bedankt!

Foto: SP

26070 Amsterdammers hebben afgelopen woensdag op de SP gestemd voor de gemeenteraad. De SP daalde van 11,2% naar 7,5% van de stemmen. Laurens Ivens, Nicole Temmink en Erik Flentge  zijn daarmee verkozen in de gemeenteraad.

19 maart 2018

"Niet-te-koop-campagne" tegen uitverkoop van de stad

Foto: SP

Foto: eeuwenoude drogisterij Jacob Hooy die met een rechtszaak het grote geld buiten de deur hield

14 maart 2018

SP wil forse investeringen voor veilige en leefbare buurten

Laurens Ivens en Lilian Marijnissen op bezoek in de Van der Pekbuurt

14 maart 2018

Amsterdams links stembusakkoord tegen het lerarentekort

De Amsterdamse SP, PvdA en GroenLinks komen met een hoofdstedelijk stembusakkoord om de stakende leraren te steunen die 1,4 miljard euro extra investering in het basisonderwijs eisen.

13 maart 2018

SP landelijk in actie tegen schimmelhuizen

Foto: SP

Van Groningen tot Venray en van Middelburg tot Amsterdam: SP -Kamerlid Sandra Beckerman stelde Kamervragen over bijna veertig wijken met schimmelwoningen en achterstallig onderhoud, verspreid over heel Nederland. De lijst kwam tot stand na een inventarisatie bij SP-afdelingen. Beckerman: “In al die wijken leven mensen in ongezonde of onveilige woningen. Opvallend veel kinderen in die wijken gebruiken medicijnen tegen astma. Ik vrees dat deze inventarisatie het topje van de ijsberg is. Ondanks verzoeken van de bewoners doen de verhuurders in deze wijken niks of te weinig. En dat terwijl huurders wel elk jaar een huurverhoging mogen ophoesten. Ze worden keihard in de steek gelaten.”