SP in actie tegen schimmelwoningen West

9 mei 2017

SP in actie tegen schimmelwoningen West

Foto: Jan Mast

Naar aanleiding van meldingen over schimmel in woningen aan de Lucelle- en Granidastraat, ging de SP zaterdag 6 mei bij zo’n 200 woningen langs om met bewoners te praten.

De buurtgesprekken resulteerden in heel wat extra meldingen over kou, tocht, vocht en gezondheidsklachten bij kinderen. Veel bewoners gaven aan zich in de steek gelaten te voelen door de verhuurder. Klachten worden door de verhuurder namelijk vaak afgedaan met het (nutteloze) advies om goed te ventileren. Individuele bewoners voelen zich met deze dooie mus letterlijk in kou gezet. Pas wanneer een sociale huurder vertrekt voert de verhuurder groot onderhoud uit, om vervolgens de vrijgekomen woning te verkopen.

De SP heeft de contactgegevens van bewoners en hun klachten genoteerd. De partij beraadt zich – samen met de buurtbewoners – over een gezamenlijke actie komt tegen de schimmelwoningen bij de verhuurder. Meedoen? Dat kan. Neem contact op via: amsterdamwest@sp.nl.

MELDPUNT
Hebt u ook last van schimmel in uw huis en weigert de verhuurder er iets aan te doen? Geef het door op amsterdam.sp.nl/schimmelwoning

Foto: Jan Mast