SP loopt mee met Pride Walk

29 juli 2019

SP loopt mee met Pride Walk

Foto: SP

Afgelopen weekend liep de SP mee met de Pride Walk in Amsterdam. Met een groep SP- en Rood leden - waaronder kamerlid Sadet Karabulut - liepen wij vanaf het homomonument naar het Vondelpark. Daarna waren wij de hele middag aanwezig bij de Pride Park met een stand.

De mars is dit jaar opgedragen aan Jelena Grigorjeva, een Russische LHBTI-activist die afgelopen zondag is vermoord. Jelena was vaak bij demonstraties aanwezig voor homorechten in Rusland. Een foto van Jelena werd voorop de mars gedragen. Daarna was er de banner met de tekst: 'Walking for those who can't join us', gevolgd met de vlaggen van 74 landen waar homoseksualiteit nog steeds verboden is.

Vandaag staan wij op voor de LHBTI-rechten en tonen wij onze internationale solidariteit met iedereen die niet zichzelf mag of kan zijn in zijn land. In Amsterdam vierden wij vandaag onze vrijheden en strijden wij voor acceptatie en gelijke rechten.