SP Zuidoost

De SP Zuidoost zet zich niet alleen in voor een beter Zuidoost, maar ondersteunt ook stedelijke en landelijke acties.

Wil je wat doen of heb je vragen, mail of bel ons dan:

Contactpersoon: Maureen Hubbard
Telefoon: (06) 24 85 67 96
E-mail: amsterdamzuidoost@sp.nl

De actieve leden in Zuidoost komen regelmatig bijeen. Wil je een vergadering bijwonen, geef dat dan door aan de contactpersoon.

stadsdeelcommissie

Nieuws SP Zuidoost
12 april 2019

Zuidoost gaat werkzoekenden naar baan begeleiden

Zuidoost gaat de komende jaren werkzoekenden actief naar een baan begeleiden. Hierbij werkt het stadsdeel samen met het bedrijfsleven en maatschappelijke instellingen. Jakob Wedemeijer, SP-stadsdeelbestuurder in Zuidoost: “Mensen willen graag werken, maar sommigen lukt het niet om op eigen kracht een baan te vinden. Deze mensen verdienen onze hulp.”

27 maart 2019

SP: meer ‘briefadressen’ tegen ‘spook-Amsterdammers’

In Amsterdam zijn er veel mensen zonder woning en zelfs zonder briefadres, waardoor ze worden afgesneden van uitkering en ziektekostenverzekering. De SP wil daarom uitbreiding van het aantal briefadressen in de stad.

5 februari 2019

Verbeter veiligheid rond studentencomplex Spinoza

De gemeente moet de veiligheid in en rondom studentencomplex Spinoza verbeteren. Hierbij moet in overleg met bewoners en verhuurder Duwo gekeken worden naar maatregelen, bijvoorbeeld het door de studenten gewenste cameratoezicht. SP-raadslid Nicole Temmink: “Studenten voelen zich onveilig en de vele ernstige incidenten laten zien dat dit niet onterecht is. De veiligheid van de bewoners zou voorop moeten staan.”

21 december 2018

Veiligheid Speelplein Millingenhof verbeterd

Foto: SP Amsterdam

Bewoners rond het Millingenhof in Zuidoost stoorden zich al langere tijd aan staat van de openbare ruimte. Het hofje was vervuild en ook de veiligheid van spelende kinderen in het hofje liet te wensen over.  In juli van dit jaar overhandigden de SP daarom samen met buurtbewoners een petitie aan stadsdeel Zuidoost. Met succes riep deze petitie op de openbare ruimte rond het speelpleintje in de Millingenhof op te knappen. Inmiddels is het hofje weer schoon en veilig.

16 november 2018

Bouw leegstaande kantoren Zuidoost om tot woningen voor senioren en jongeren

Op initiatief van de SP en PvdA gaat de gemeente Amsterdam onderzoeken of leegstaande kantoren in Amsterdam-Zuidoost omgebouwd kunnen worden tot woningen voor senioren en jongeren. Dit voorstel is gisteravond aangenomen in de stadsdeelcommissie van Zuidoost.

9 november 2018

Gemeente onderzoekt mogelijkheden voor meer buitenzwemmen in Zuidoost

Op initiatief van de SP en GroenLinks gaat de gemeente onderzoeken of het mogelijk is meer gelegenheid te creëren om buiten te zwemmen in Zuidoost.Waar de stadsdelen Nieuw-West, West, Oost, Noord en Zuid allemaal een buitenbad hebben, is dit in Zuidoost niet het geval. SP-raadslid Nicole Temmink: ‘Het is goed om in kaart te brengen of er niet meer gedaan kan worden om de inwoners van Zuidoost in de zomer buiten te laten zwemmen en ontspannen bij het water.'

Overig nieuws