SP Zuidoost

De SP Zuidoost zet zich niet alleen in voor een beter Zuidoost, maar ondersteunt ook stedelijke en landelijke acties.

Wil je wat doen of heb je vragen, mail of bel ons dan:

Contactpersoon: Maureen Hubbard
Telefoon: (06) 24 85 67 96
E-mail: amsterdamzuidoost@sp.nl

De actieve leden in Zuidoost komen regelmatig bijeen. Wil je een vergadering bijwonen, geef dat dan door aan de contactpersoon.

stadsdeelcommissie

Nieuws SP Zuidoost
28 februari 2020

250 Amsterdammers aan het werk door banenplan Zuidoost

Ruim 250 bewoners uit Amsterdam Zuidoost hebben binnen één jaar werk gevonden via het initiatief ‘Zuidoost Werkt’. Een samenwerking tussen ruim dertig werkgevers, gemeente Amsterdam, onderwijsinstellingen en maatschappelijke initiatieven met als doel duizend inwoners uit Zuidoost binnen drie jaar tijd in de eigen wijk aan werk te helpen.

De vernieuwende aanpak is mede succesvol door de inzet van sleutelfiguren. Dit zijn bewoners die vanuit de eigen gemeenschap worden opgeleid tot jobcoach en die inwoners van Zuidoost spreken in bijvoorbeeld buurthuizen, kerken en moskeeën. Kandidaten kunnen zich ook telefonisch of via Whatsapp aanmelden.Lees verder
4 februari 2020

Zuidoost Werkt: 100 fulltime banen erbij

Foto: SP

Stadsdeel Zuidoost geeft 100 mensen een jaarcontract voor een baan als fietskoerier. Vandaag opende SP-stadsdeelbestuurder Jakob Wedemeijer, samen met mede-initiatiefnemers Randstad en Thuisbezorgd, de elektrische fietshub, waar de koeriers gebruik van gaan maken. De banen zijn een initiatief van het project Zuidoost Werkt.

13 december 2019

Randy Anamoah opvolger Leila Azzam in stadsdeelcommissie Zuidoost

Randy Anamoah neemt namens de SP vanaf januari zitting in de stadsdeelcommissie van Amsterdam-Zuidoost. Hij volgt Leila Azzam op, die haar commissielidmaatschap niet langer kan combineren met haar werk.

9 oktober 2019

Buurt bepaalt nieuwe invulling kazerne Reigersbos

Foto: SP Amsterdam

Het pand van de voormalige brandweerkazerne Reigersbos wordt een buurtcentrum met een broedplaats. Bewoners gaan bepalen wat voor activiteiten er plaats gaan vinden. Vandaag overhandigde SP-wethouder Laurens Ivens symbolisch de sleutel van de kazerne aan de buurt.

12 april 2019

Zuidoost gaat werkzoekenden naar baan begeleiden

Zuidoost gaat de komende jaren werkzoekenden actief naar een baan begeleiden. Hierbij werkt het stadsdeel samen met het bedrijfsleven en maatschappelijke instellingen. Jakob Wedemeijer, SP-stadsdeelbestuurder in Zuidoost: “Mensen willen graag werken, maar sommigen lukt het niet om op eigen kracht een baan te vinden. Deze mensen verdienen onze hulp.”

27 maart 2019

SP: meer ‘briefadressen’ tegen ‘spook-Amsterdammers’

In Amsterdam zijn er veel mensen zonder woning en zelfs zonder briefadres, waardoor ze worden afgesneden van uitkering en ziektekostenverzekering. De SP wil daarom uitbreiding van het aantal briefadressen in de stad.

Overig nieuws