SP Zuidoost

De SP Zuidoost zet zich niet alleen in voor een beter Zuidoost, maar ondersteunt ook stedelijke en landelijke acties.

Wil je wat doen of heb je vragen, mail of bel ons dan:

Contactpersoon: Randy Anamoah
E-mail: amsterdamzuidoost@sp.nl

Nieuws SP Zuidoost
22 april 2022

SP: Zoek alternatief voor 24-uursopvang in boerderij  Langerlust bij Gaasperplas

Foto: Janericloebe / Wikimedia Commons

Foto van de Gaasperplas ter illustratie.

22 maart 2022

15 miljoen voor groene projecten

Foto: SP

Het stadsbestuur trekt ruim 15 miljoen euro uit voor 17 grote groenprojecten, verspreid over de hele stad. Zo zorgt Amsterdam ervoor dat het groen meegroeit met de groei van de stad. SP-wethouder Jakob Wedemeijer: “Er komen steeds meer huizen bij in Amsterdam. Daar hoort ook meer en beter groen bij. Zo houden we de stad fijn en leefbaar voor mens én dier. De afgelopen jaren hebben we gezien hoe belangrijk het is om voldoende groen dicht bij huis te hebben. Ik ben er trots op dat we hier veel geld voor hebben geregeld. De stad gaat er daardoor op vooruit.”

1 december 2021

10 miljoen voor parken en groen

Foto: Franklin Heijnen / Flickr

Het stadsbestuur trekt tien miljoen euro uit voor zeven grote groenprojecten in de stad. Die projecten moeten ervoor zorgen dat versteende plekken groen worden gemaakt. Ook worden bestaande parken en groengebieden uitgebreid en/of beter beschikbaar gemaakt voor Amsterdammers die van het  groen willen genieten.

23 november 2021

350 nieuwe woningen voor jongeren en studenten in Zuidoost

Foto: SP

Het huidige studentencomplex aan de Karspeldreef in een voormalig kantoorgebouw

28 februari 2020

250 Amsterdammers aan het werk door banenplan Zuidoost

Ruim 250 bewoners uit Amsterdam Zuidoost hebben binnen één jaar werk gevonden via het initiatief ‘Zuidoost Werkt’. Een samenwerking tussen ruim dertig werkgevers, gemeente Amsterdam, onderwijsinstellingen en maatschappelijke initiatieven met als doel duizend inwoners uit Zuidoost binnen drie jaar tijd in de eigen wijk aan werk te helpen.

De vernieuwende aanpak is mede succesvol door de inzet van sleutelfiguren. Dit zijn bewoners die vanuit de eigen gemeenschap worden opgeleid tot jobcoach en die inwoners van Zuidoost spreken in bijvoorbeeld buurthuizen, kerken en moskeeën. Kandidaten kunnen zich ook telefonisch of via Whatsapp aanmelden.Lees verder
4 februari 2020

Zuidoost Werkt: 100 fulltime banen erbij

Foto: SP

Stadsdeel Zuidoost geeft 100 mensen een jaarcontract voor een baan als fietskoerier. Vandaag opende SP-stadsdeelbestuurder Jakob Wedemeijer, samen met mede-initiatiefnemers Randstad en Thuisbezorgd, de elektrische fietshub, waar de koeriers gebruik van gaan maken. De banen zijn een initiatief van het project Zuidoost Werkt.

Overig nieuws