SP Zuidoost

De SP Zuidoost zet zich niet alleen in voor een beter Zuidoost, maar ondersteunt ook stedelijke en landelijke acties.

Wil je wat doen of heb je vragen, mail of bel ons dan:

Contactpersoon: Maureen Hubbard
Telefoon: (06) 24 85 67 96
E-mail: amsterdamzuidoost@sp.nl

De actieve leden in Zuidoost komen regelmatig bijeen. Wil je een vergadering bijwonen, geef dat dan door aan de contactpersoon.

stadsdeelcommissie

Nieuws SP Zuidoost
16 november 2018

Bouw leegstaande kantoren Zuidoost om tot woningen voor senioren en jongeren

Op initiatief van de SP en PvdA gaat de gemeente Amsterdam onderzoeken of leegstaande kantoren in Amsterdam-Zuidoost omgebouwd kunnen worden tot woningen voor senioren en jongeren. Dit voorstel is gisteravond aangenomen in de stadsdeelcommissie van Zuidoost.

9 november 2018

Gemeente onderzoekt mogelijkheden voor meer buitenzwemmen in Zuidoost

Op initiatief van de SP en GroenLinks gaat de gemeente onderzoeken of het mogelijk is meer gelegenheid te creëren om buiten te zwemmen in Zuidoost.Waar de stadsdelen Nieuw-West, West, Oost, Noord en Zuid allemaal een buitenbad hebben, is dit in Zuidoost niet het geval. SP-raadslid Nicole Temmink: ‘Het is goed om in kaart te brengen of er niet meer gedaan kan worden om de inwoners van Zuidoost in de zomer buiten te laten zwemmen en ontspannen bij het water.'

30 juni 2018

Maak Millingenhof veiliger voor kinderen

Foto: SP Amsterdam

De SP wil dat stadsdeel Zuidoost de openbare ruimte in het Millingenhof verbetert, waardoor kinderen er veilig kunnen spelen. Zo moeten er verkeersdrempels komen en moet door het snoeien van groen het zicht voor automobilisten worden verbeterd, waardoor kinderen beter zichtbaar zijn bij het oversteken.

14 maart 2018

SP wil forse investeringen voor veilige en leefbare buurten

Laurens Ivens en Lilian Marijnissen op bezoek in de Van der Pekbuurt

10 maart 2018

Weer geen uitmarkt in Zuidoost, SP vraagt om opheldering

Tot teleurstelling van de SP is de gemeente toch weer bezig om de Uitmarkt in stadsdeel Centrum te organiseren. Vorig jaar werd juist een voorstel van de SP aangenomen om de Uitmarkt in 2018 in Zuidoost te organiseren. Indiener van  dat voorstel, SP-raadslid Nelly Duijndam is niet te spreken over de gang van zaken: “Weer wordt Zuidoost genegeerd en weer gaat er veel aandacht en drukte naar stadsdeel Centrum. Ik vind het op zijn zachtst gezegd niet netjes dat de wethouder zich er weinig van aan lijkt te trekken dat de gemeenteraad hierover een voorstel heeft aangenomen.”

6 maart 2018

Maatregelen nodig tegen overlast langparkeerders Zuidoost

Foto: SP / Creative Commons

De SP wil dat het stadsbestuur maatregelen neemt tegen de toenemende parkeeroverlast in Stadsdeel Zuidoost. Zo zijn er meer Park+Ride (P+R) terreinen nodig, bijvoorbeeld bij metrostations. De SP wil daarmee voorkomen dat dagjesmensen en woon-werkverkeer massaal de auto in woonbuurten parkeren, waardoor bewoners hun auto niet meer kwijt kunnen.

Overig nieuws