SP Nieuw-West

De SP Nieuw-West zet zich niet alleen in voor een beter Nieuw-West, maar ondersteunt ook stedelijke en landelijke acties.

Wil je wat doen of heb je vragen, mail of bel ons dan:

Contactpersoon: Anna Beffers
Telefoon: (06) 42 05 76 95
E-mail: amsterdamnieuwwest@sp.nl

De actieve leden in Nieuw West komen eens per maand bijeen. Wil je een vergadering bijwonen, geef dat dan door aan de contactpersoon.

Stadsdeelcommissie

Nieuws SP Nieuw-West
13 november 2018

Koop Slotervaartziekenhuis op

Foto: SP Amsterdam

Gisteren werd bekend dat de curator geen akkoord heeft bereikt voor een doorstart van het Slotervaartziekenhuis. De SP Amsterdam pleit daarom voor de opkoop van het ziekenhuis. SP-fractievoorzitter Erik Flentge: “Opkoop is nu de enige reddingsboei voor ons ziekenhuis. De commerciële clubs en Achmea doen niks. Dan wordt het tijd dat de overheid de regie neemt en ons ziekenhuis redt. We roepen vervolgens de minister op dit ziekenhuis te exploiteren, bij voorkeur samen met de artsen en andere zorgverleners”

30 oktober 2018

Actie bij Achmea voor doorstart Slotervaartziekenhuis

Foto: SP

Patiënten, personeel en SP riepen Zilveren Kruis Achmea maandagmiddag op tot een doorstart van het Slotervaartziekenhuis. De verzekeraar trok vorige week de stekker uit het ziekenhuis, met faillissement tot gevolg. De actievoerders overhandigden twee petities met meer 30.000 handtekeningen voor behoud van het Slotervaart en de IJsselmeerziekenhuizen.

25 oktober 2018

Amsterdammers steunen massaal SP-oproep: Slotervaartziekenhuis moet blijven

Foto: SP Amsterdam

De steunbetuigingen voor de actie ‘Slotervaartziekenhuis moet blijven’ stromen massaal binnen. De petitie van SP Amsterdam tegen de sluiting van het ziekenhuis is binnen één dag al ruim 10.000 keer ondertekend.

24 oktober 2018

SP start petitie: Slotervaartziekenhuis moet blijven!

Foto: SP Amsterdam

SP Amsterdam lanceert een petitie voor behoud van het Slotervaartziekenhuis. Doordat zorgverzekeraars geen toekomst meer zien in het ziekenhuis, dreigt het te moeten sluiten. SP-raadslid Cobie Groenendijk: “Patiënten en zorgverleners zijn de speelbal geworden van commerciële belangen. Dat mag niet gebeuren.”

7 augustus 2018

Maximeer afsluiting parken door festivals

Foto: SP / Creative commons

Er moet een maximum komen voor het aantal dagen dat een festival een park kan afsluiten voor op- en afbouwwerkzaamheden. Op die manier moeten parken weer toegankelijker worden voor buurtbewoners om in te verblijven. SP-raadslid Tiers Bakker: “Parken zijn de achtertuinen van veel Amsterdammers. Het is daarom belangrijk dat deze zo toegankelijk mogelijk zijn."

5 juni 2018

Breng cameratoezicht terug naar het Sierplein

Foto: SP

Vanaf 2005 werd het Sierplein in Nieuw-West beveiligd door cameratoezicht. Toen de camera’s in 2012 verdwenen zonder alternatief, keerde de criminaliteit op het plein terug. SP-raadslid Nicole Temmink sprak ondernemers en bezoekers van het plein die de afgelopen tijd slachtoffer werden van inbraken en pleit voor terugkeer van de camera’s.

Overig nieuws